FONT: AEiG Cardenal Lluch
Joc
3h
RiNG, PiC, Truc, Consell
Senzill [1]
Interior, Exterior
30 participants
0 dirigents
Creativitat, Vetllada, Activitat transversal, Individual
OBJECTIU
Com tothom sap, les fades i follets són éssers trapelles als quals els agrada molt fer bromes (sobretot si són entre ells), i per això n’han creat un concurs! En aquesta trobada d’avui els jugadors rebran 2 o 3 missions a completar sense ser detectats per la resta de participants. Si ho aconsegueixen podran agafar-ne de noves i continuar jugant fins a convertir-se en la fada o follet més bromista.
Aquest és un joc transversal ideal per a una vetllada o excursió, ja que no té una temporització estricta ni fa falta massa més material que els tiquets amb les missions. La durada orientativa ideal és d’entre 2 i 3 hores.
EXPLICACIÓ
A l’inici del joc cada jugador agafa 2 o 3 tiquets de missió del recipient de les bromes. Depenent de la dificultat i durada que es vol aconseguir, aquest número es pot variar. Les missions són accions que cal aconseguir que faci un altre jugador i tenen aquesta pinta:
L’objectiu de cada jugador és completar les seves missions sense ser detectat per la resta, ja que en qualsevol moment un jugador pot demanar a un altre “A què jugues, follet?” si creu que el què està fent o li estan demanant és per completar una missió. Si ho encerta, la missió fracassa instantàniament.
Quan un jugador completa una missió, la guarda com a punt assolit i en pot agafar una altra. Si l’ha fallada perquè l’han detectat, ja no la pot intentar més i no en pot agafar una altra per substituir-la. Quan un jugador ha fallat totes les missions que té disponibles, acaba la seva partida.
Al final de la partida, guanya el jugador amb més missions completades.
PREPARACIÓ
Imprimir i retallar les missions. Depenent de la mida del grup i de quantes missions s’espera que faci cada jugador se’n poden imprimir 1 o més còpies de cada una. Plegar-les i posar-les dins del recipient d’on els jugadors les agafaran.
IMPORTANT!! És vital pel bon funcionament del joc mantenir les missions en secret.
A TENIR EN COMPTE
Aquest és un joc molt fàcil d’adaptar, tant en tematització com en les missions a completar. Nosaltres l’hem ambientat en una trobada de fades o follets amb la frase “A què jugues, follet?”, però les missions són prou neutres així que canviant la frase s’adapten a qualsevol eix o context.
Si hi ha alguna missió que no és factible, es pot retirar del joc sense problema o inventar-se’n una de similar vetllant que generi interacció entre jugadors. Per exemple “aconseguir que un altre jugador conti fins a 10” és molt més interactiu que “contar fins a 10 davant d’un altre jugador”, ja que depèn de si la interacció funciona, i no del jugador. Adjuntem un tiquet sense missió per crear-ne de noves.
Material
- Tiquets de missió secreta
- Recipient pels tiquets